Selecteer een pagina

Als eigenaar of directeur van een bedrijf, is het meer dan begrijpelijk dat je mee moet met de nieuwe media om zodoende je organisatie of een bepaald product te promoten. Dit betekent dat je kennis dient te hebben van socials en trends op dit gebied. Ook de technische zaken op het vlak van het creëren van content op maat zoals video’s zou er goed in moeten zitten.

Uiteraard kun je ervoor kiezen om een communicatieafdeling toe te voegen aan je organogram maar heb je daar wel alle ruimte, geld en tijd voor? Dan is er nog maar een oplossing; het inschakelen van een mediabedrijf. Hedendaagse mediabedrijven zijn volledig afgestemd op social media en al het geen daarmee gepaard gaat. Met het juiste personeel en de juiste equipment snijden ze de mediadiensten op maat en leveren die aan. Zo beschik je voor je organisatie over de juiste bedrijfsfilm.

Een bedrijfsfilm in elkaar zetten

Om de juiste bedrijfsfilm voor de juiste platform in elkaar te zetten is kennis en expertise nodig. Een goed mediabedrijf voorziet hier volledig in. Immers, je streeft ernaar om de doelgroep zoveel als mogelijk aan te spreken en kijkcijfers te halen. De trend van het moment is animatie. Daarbij zien we een grote sprong richting whiteboard animatie, een soort story telling die erop gericht is om de kijker vast te pinnen tot het eind. Bij onderzoek blijkt ook dat deze vorm van animatie op dit moment het meeste publiek trekt.

Whiteboard animatie


Deze vorm van animatie video’s zijn doelgericht, beschikken over korte teksten en wordt gedomineerd door animatie, getekend op een whiteboard. Andere vormen met hetzelfde concept zijn bijvoorbeeld de blackboard en Glassboard animatie. Meestal beginnend met een spreekwoord of vraag en eindigend met een call to action. De animatie video kan wel anderhalf minuut tot wel drie minuten duren. Daarbuiten is vaak te kort of te lang.

Al met al zul je enorm technisch moeten zijn aangelegd en over een goed team moeten beschikken om het streven van de organisatie op het gebied van marketing en communicatie te verwezenlijken. Denk daarbij aan SEO, waarbij ook onderzoek verricht moet worden over de meest voorkomende zoekopdrachten waardoor je gericht je titel en hashtags kunt formuleren. Om deze doelen snel en professioneel te verwezenlijken is het aantrekken van een mediabedrijf met ruime ervaring op het vlak van media, social media en content de ultieme oplossing. De voordelen daarbij zijn dat met een contract geregeld is. De rompslomp van arbeiders en salarissen maar ook pensioenen kan in dit geval gelukkig adieu worden gezegd.

Ben jij op zoek naar een professioneel mediabedrijf om een bedrijfsfilm te maken? Neem dan eens een kijkje op Diepzeekonijn.nl